ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΕΝΑΝΤΙ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟΥ

ΤΟ ΣΤΕΡΕΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ 'ΟΧΙ' 

 Πολλές φορές μπορεί να έχετε παρατηρήσει, ότι όποτε κάποιος σας λέει κάτι, η πρώτη αντίδραση μέσα σας είναι μια ορισμένη αντίσταση, ένα 'όχι'. 
 Όταν λέτε 'όχι', εκπληρώνετε το εγώ. Αισθάνεστε στέρεοι και σταθεροί μέσα σας, ενώ όταν λέτε 'ναι', αισθάνεστε ρευστοί και ευάλωτοι. Το εγώ σας αισθάνεται υποταχτικό, πράγμα που είναι άβολο, έτσι λέτε 'όχι'. Γιαυτό επίσης αισθάνεστε όμορφα όταν σπάζετε τους κανόνες στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία ή ενόσω οδηγείτε. Αισθάνεστε δυναμωμένοι μέσα στο εγώ σας, όταν λέτε 'όχι' στους κανόνες. Μπορείτε να το δείτε αυτό καθαρά στα μικρά παιδιά. Τη στιγμή που τους λέτε ότι δεν μπορούν να έχουν ορισμένα πράγματα, θα σας ζητήσουν ακριβώς εκείνα τα πράγματα!
ego

ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΕΝΑΝΤΙ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΟΥ
 Οποτεδήποτε προσπαθείτε να ζήσετε για το εγώ σας, κάνετε τη ζωή τη δική σας και των άλλων μίζερη, θλιβερή. Τις περισσότερες φορές οι δυστυχίες που αντιμετωπίζετε στη ζωή δεν είναι δημιουργημένες από τους άλλους. Δεν το γνωρίζετε, αλλά έχουν δημιουργηθεί από εσάς και μπορεί να μην κερδίζετε τίποτα από αυτές, όμως μόνο και μόνο για να αποδείξετε τον εγωισμό σας τις δημιουργήσατε.
Μια μικρή ιστορία:
Ο φωτισμένος δάσκαλος Σουζούκι ζούσε στην Ιαπωνία. Όταν ο δάσκαλός του απεβίωσε άρχισε να κλαίει δυνατά και κάποιος τον ρώτησε, "Είσαι φωτισμένος άνθρωπος, γιατί κλαις τόσο πολύ για τον θάνατο του δασκάλου σου;", ο Σουζούκι αποκρίθηκε "Ο δάσκαλός μου ήταν ο πιο διαφορετικός, ο πιο εξαιρετικός άνθρωπος στη γη", τότε ρωτήθηκε πάλι από τον προβληματισμένο συνομιλητή του, "Τι τον έκανε τόσο εξαιρετικό;" και ο Σουζούκι απάντησε, "Δεν έχω δει ποτέ μου ένα τόσο εξαιρετικό άτομο που σκεφτόταν ότι ήταν ο πιο συνηθισμένος άνθρωπος!".
 Στην απλή συνηθισμένη ζωή, ο μέσος άνθρωπος πιστεύει ότι είναι κάτι το ασυνήθιστο, κάτι το ξεχωριστό. Όταν αισθάνεστε ότι έχετε υποστεί τον μέγιστο πόνο, το εγώ σας αισθάνεται καλά που ήταν σε θέση να χειριστεί μια σκληρή ζωή. Μόνο όταν ο εχθρός είναι μεγάλος, νοιώθετε μεγάλοι. Όταν ο εχθρός είναι μικρός, νοιώθετε μικροί. Με βάση τα παραπάνω, αν το μαρτύριό σας είναι μεγάλο νοιώθετε καλά, ο εγωισμός σας νοιώθει ικανοποιημένος. Μετράτε τη ζωή ανάλογα με το ποσοστό του πόνου σας. Χωρίς να το ξέρετε επίσης, βασανίζετε τους άλλους, τόσο, όσο τον εαυτό σας. Ο δάσκαλος του Σουζούκι ήταν εξαιρετικός γιατί πίστευε ότι ήταν ο πιο συνηθισμένος άνθρωπος, τη στιγμή που σε αυτό τον κόσμο, ο οποιοσδήποτε άλλος πιστεύει ότι είναι κάτι διαφορετικό.
Μια μικρή ιστορία:
Υπήρξε ένας βασιλιάς στην Ινδία που ήταν πολύ εγωιστής, μάλιστα το εγώ του είχε σε τέτοιο βαθμό αναπτυχθεί που δήλωνε ότι ήταν καλύτερος από τον θεό και εάν κάποιος είχε αντίρρηση για την άποψή του, αμέσως έδινε την εντολή να τον σκοτώσουν. Σε αυτό το βασίλειο υπήρχε ένας φωτισμένος δάσκαλος και όταν πήγε στην πρωτεύουσα άκουσε για την εγωιστική συμπεριφορά του βασιλιά και θέλησε να του δείξει την αλήθεια. Πήγε στο δικαστήριο και άρχισε να εξυμνεί τον βασιλιά.
 "Ω Βασιλιά είσαι ίσος με τον θεό. Είσαι θεός". Ο βασιλιάς χάρηκε πολύ και είπε "Ναι, φαίνεσαι ότι είσαι ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος. Πες μας τι άλλο έχεις συνειδητοποιήσει;", ο δάσκαλος τότε του λέει, "Ω βασιλιά, έχω να σου πω ένα σημαντικό πράγμα. Μπορείς να κάνεις ορισμένα πράγματα που ούτε ο θεός δεν μπορεί να τα κάνει". Ε τότε ο βασιλιάς πέταξε από τη χαρά του και τον ρώτησε τι ήταν αυτό που μπορούσε να το κάνει αυτός και ο θεός όχι. Ήρεμα ο δάσκαλος τότε απάντησε, "Ω Βασιλιά, εάν είσαι θυμωμένος με κάποιον μπορείς να τον βγάλεις εκτός του βασιλείου σου, ενώ ο θεός δεν μπορεί".
 Ο θεός δεν μπορεί να μας στείλει έξω από το βασίλειό Του. Το βασίλειο του θεού, η φώτιση, η ζωντανή σιωπή, είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας.
 Αν θέλετε να ελέγξετε αν είστε στον μέσο όρο ή όχι, κάνετε το εξής πείραμα: Αν αισθάνεστε ότι είστε διαφορετικοί ή ασυνήθιστοι, τότε ας είστε ξεκάθαροι, είστε στον μέσο όρο, αν αισθάνεστε συνηθισμένοι, απλοί, τότε πράγματι είστε ασυνήθιστοι.

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΜΑΣΚΑ 
 Όλοι σας παίζετε διαφορετικούς ρόλους, χρησιμοποιείτε διαφορετικές μάσκες στην καθημερινή σας ζωή. Χρησιμοποιείτε μια μάσκα με τη μητέρα σας, διαφορετική μάσκα με τον πατέρα σας, άλλη με τον εργοδότη σας και πάει λέγοντας. Όσο χρησιμοποιείτε τις σωστές μάσκες με τα σωστά άτομα είναι εντάξει. Τι στιγμή που χρησιμοποιείτε μια λάθος μάσκα με κάποιο άτομο, να γνωρίζετε ότι το εγώ σας έχει παρέμβει. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αλλάξετε τις μάσκες αποτελεσματικά και να απολαύσετε την παράσταση. Τότε, θα είστε θεατές. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μόνο όταν ξέρετε ότι είστε κάτι πέρα από τη μάσκα. Διαφορετικά θα παρασυρθείτε μακρυά από τη μάσκα και θα χάσετε το συνολική γοητεία της ζωής. Όταν ξέρετε ότι χρησιμοποιείτε μόνο μάσκες, τότε όλες οι επιθυμίες σας θα εκπέσουν. Όπως όταν μεγαλώνετε, αυτόματα παρατάτε τα παιχνίδια σας, με τον ίδιο τρόπο, όταν κοιτάξετε αυτές τις μάσκες έξυπνα, δεν θα έχετε καμία επιθυμία για αυτές και απλά θα τις χρησιμοποιείτε εκεί και όπως απαιτείται.

ΤΟ ΕΓΩ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ
 Αν είστε ισχυρά εγωιστικό άτομο, δεν θα χρειάζεστε μια ξεχωριστή κόλαση, γιατί το μυαλό σας θα υπάρχει μόνο μέσα στις αντιθέσεις και τη δυσαρέσκεια. Με την ικανοποίηση και την ευχαρίστηση, χάνετε τα όριά σας, γιαυτό δεν θέλετε χαρά και ευδαιμονία. Μη νομίζετε ότι θέλετε ευδαιμονία. Όχι! Ουσιαστικά τη φοβάστε. Οποτεδήποτε είστε ήσυχοι, χωρίς άγχος, απλά παρατηρείστε τον εαυτό σας, αισθάνεστε ότι κάτι λείπει, αφού δεν έχετε κάτι για να σκεφτείτε. Δεν έχετε ένα σαφές όριο του εσωτερικού σας, του μέσα σας, εκτός αν έχετε κάτι δυνατό για να σας συνεφέρει.
 Το μυαλό σας υπάρχει όταν χτυπάει τις γωνίες του πόνου σας.  Δεν νοιώθετε τα όριά σας ή την ταυτότητά σας εκτός εάν έχετε αρκετό πόνο. Αν κοιτάξετε λίγο βαθύτερα, θα καταλάβετε πως πολλές φορές αισθάνεστε μοναξιά, γιατί δεν έχετε τίποτα για να ανησυχήσετε ή κάτι για να υποφέρετε. Αυτός είναι ο τρόπος που πιστεύετε αυτό που πιστευτέ ότι είστε, επειδή από τη φύση του, το μυαλό μπορεί να καταγράφει μόνο αρνητικά πράγματα, δημιουργεί περισσότερες σκέψεις, οι οποίες οι περισσότερες σαφώς ταυτίζονται με τον πόνο, τη δυσαρέσκεια, τη μη ικανοποίηση.  Ενώ η ποιότητα της ευχαρίστησης, της χαράς, είναι χωρίς όρια. Όταν είστε χαρούμενοι δεν αισθάνεστε τα όριά σας και όποτε δεν αισθάνεστε τα όριά σας, είστε ευτυχισμένοι, ευδιάθετοι.

Ο ΠΟΝΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΕΓΩ
 Το εγώ σας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς να υποφέρετε και ο πόνος είναι η ρίζα του εγώ σας. Αυτό είναι ένα σημαντικό πράγμα που θα πρέπει να καταλάβετε. Πάντα νομίζετε πως το εγώ ενοχλείται από τα βάσανα. Όχι! Το αντίθετο συμβαίνει, ο πόνος εμπλουτίζει το εγώ. Ένα άλλο σημαντικό πράγμα είναι ότι εάν υποφέρετε λιγότερο, λιγότερο είναι και το εγώ σας. Αισθάνεστε ότι είστε τόσο μικροί, που αυξάνετε τον πόνο σας έτσι ώστε να αισθανθείτε ότι είστε κάποιοι.
 Όσο λιγότερος είναι ο πόνος, τόσο πιο μικρό είναι το εγώ. Όσο περισσότερο υποφέρετε, τόσο πιο ισχυρό γίνεται το εγώ σας, για αυτό και υπερβάλλετε με τα βάσανά σας. Το πρόβλημα είναι ότι μετά από κάποιο καιρό, ξεχνάτε ότι υπερβάλλατε κι έτσι πιάνεστε επίσης στην παγίδα, να διαφωνείτε και να λέτε: "όχι όχι δεν ξέρεις τη ζωή μου, δεν ξέρεις τα βάσανά μου", αλλά ας είστε ξεκάθαροι, μετά από κάποιο καιρό πιάνεστε στην ίδια την παγίδα που ο εαυτό σας δημιούργησε.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΧΑΡΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΕΓΩ
 Μόνο όταν δεν έχετε εγωισμό μπορείτε να χαρείτε. Αν έχετε εγωισμό, δεν μπορείτε να απολαύσετε, στέκεστε μπροστά από τον καθρέφτη και μπορεί να εφαρμόσετε μακιγιάζ, έτσι ώστε οι άλλοι να σας απολαύσουν, αλλά εσείς δεν θα μπορέσετε να απολαύσετε τον εαυτό σας.
 Μόνο το άτομο που δεν έχει εγώ, που δεν ταυτίζεται με το σώμα και το μυαλό, μπορεί να χαρεί. Αν νομίζετε ότι κάτι
είναι δικό σας, δεν μπορείτε να το απολαύσετε. Για οτιδήποτε που θα σκεφτείτε ότι είναι δικό σας, έχετε χάσει την
ελευθερία για να απολαύσετε αυτό το πράγμα ή τη σχέση!

ΤΟ ΕΓΩ ΚΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ 
 Το παρακάτω περιστατικό συνέβηκε λίγο μετά την αφύπνισή μου, όταν ήμουν στο Ταμίλ Νάντου στη Νότια Ινδία.
Ένα βράδυ καθόμουν εντελώς χαλαρωμένος σε ένα δάσος. Τα μάτια μου ήταν ανοικτά αλλά δεν έβλεπα τίποτα, καθώς δεν υπήρχε καμία εισερχόμενη πληροφορία προς επεξεργασία. Υπήρχε ένα πολύ μεγάλο φίδι ξαπλωμένο στα τρία μέτρα μπροστά μου. Ακριβώς λόγω του ότι τα μάτια δεν επεξεργάζονταν καμία πληροφορία, δεν υπήρχε φόβος μέσα μου. Απλά καθόμουν χαλαρά όπως και το φίδι επίσης. Κατόπιν, αργά ο νους μου κατέβηκε στο συνηθισμένο επίπεδο και είχα μια σκέψη "Ωχ υπάρχει ένα φίδι", στη συνέχεια ήρθε άλλη μια σκέψη, "Θα πρέπει να απομακρυνθώ". Τη στιγμή που η σκέψη 'φίδι' εισήλθε στον εσωτερικό μου χώρο, είδα πολύ καθαρά ότι και το φίδι επίσης ένοιωσε ενοχλημένο που ένας άνθρωπός υπήρχε εκεί. Πριν την σκέψη ότι "Υπάρχει ένα φίδι"και την αίσθηση της απειλής, το φίδι δεν είχε αισθανθεί ότι εγώ είμαι ένας άνθρωπος και δεν είχε νοιώσει ότι απειλείται από μένα.
 Τη στιγμή που ήρθε ο φόβος, επίσης και το φίδι φοβήθηκε. Δεν ήταν ότι μίκρυνε η απόσταση μεταξύ μας, απλώς η σκέψη 'φίδι' ήρθε σε μένα και ήμουν σαφώς σε θέση να αισθανθώ ότι υπήρξε μια διαταραχή, μια ανησυχία, στον εσώτερο χώρο του φιδιού. Τη στιγμή που είχα τη σκέψη "πρέπει να κινηθώ", τη στιγμή που είχα τον φόβο, αμέσως και το φίδι αισθάνθηκε την ίδια ανασφάλεια και απειλή και είχε ήδη αρχίσει να κινείται πριν καν εγώ ξεκινήσω.
 Όταν το εγώ σας γίνεται ισχυρό, η δυνατότητα σύνδεσης με τη φύση διαταράσσεται.
Απόσπασμα από το βιβλίο Living Enlightenment 7th edition

Επόμενο: Διπλές ταυτότητες, διαφορετικοί τύποι του Εγώ, χαμηλό, παθητικό, ενεργητικό, κοινωνικό Εγώ